söndag 24 maj 2009

En bokenkät

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Jag köper väldigt sällan inbundna böcker eftersom jag är så ekonomisk (ehh, snål). Men ibland händer det att jag köper inbundet och då är det oftast Curtis Sittenfeld eller Katarina Wennstam. Skumtimmen köpte jag faktiskt också inbunden för jag tyckte den lät så himla bra.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Torey Hayden, Jonas Gardell, Douglas Kennedy, Johanna Nilsson.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Jag läser väldigt mycket bloggar så det måste vara därifrån jag fått mitt senaste tips. Blev t ex oerhört sugen på att läsa Lionel Shrivers nya roman, Dubbelfel efter att ha läst vad bloggaren på We Tell Ourselves Stories in Order to Live tyckte om den.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Inspirationsreseboken ”Upplev Sverige” till farfar som fyllde år. Han blev glad.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nej, det var länge sedan jag lånade någon bok.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Cementträdgården av Ian McEwan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar