onsdag 20 maj 2009

Sugen på dessa fyra

Just nu läser jag "Cementträdgården" av Ian McEwan. Men den hindrar inte mig från att sukta efter nya godbitar.



Curtis Sittenfeld har skrivit en ny roman vid namn "Presidentens hustru" ("American Wife"). Jag gillar hennes tidigare böcker ("I en klass för sig" och "Mannen in mina drömmar") otroligt mycket. Synd bara att de svenska pocketomslagen ser ut som chick-lit. Inget ont om chick-lit (även om jag inte vill läsa den genren just nu), men varför ge en bok som inte är chick-lit ett chick-lit-omslag? Jaja, nog om detta.



"Kärleksroman" är skriven av Carina Burman, och har inte getts ut än. I augusti väntas den dock komma. Handlar som titeln skvallrar om just kärlek. Ska bli intressant att läsa Burman, har inte gjort det tidigare.



"Dubbelfel" ("Double Fault") är skriven av Lionel Shriver, som även har skrivit "Vi måste tala om Kevin" och "Dagen efter". Den senare är den som jag tidigare läst, och gillade mycket.



Douglas Kennedys roman "Lämna världen" ("Leaving the World") är efterlängtad. Bäst av hans tidigare böcker är nog "Den gåtfulle fotografen" och "Den andra kvinnan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar