onsdag 27 maj 2009

Fynda begagnade böcker

Idag hittade jag Tärningsspelaren (av Luke Rhinehart) på Stadsmissionen för 20 spänn. Har hört en del om denna bok och den lär vara ganska sjuk. Men det ska bli intressant att läsa den. Mitt krav när jag köper begagnade pocketböcker är att ryggen inte får vara bruten.

När jag ändå nämnde Stockholms Stadsmission så kan jag tipsa om andra ställen där man kan få tag på billiga böcker.

- Myrorna i Stockholm. Jag brukar oftast gå till den som ligger ganska nära Hötorget, på Adolf Fredriks Kyrkogata 5-7. En trappa ner i den butiken finns bokavdelningen som består av flera hyllor med både inbundna böcker och pocketböcker. Alltid kan man finna någon bok som man vill läsa här. Myrorna i Sundbyberg är också värt ett besök.

- Emmaus på söder i Stockholm, närmare bestämt Götgatan 14. Här gjorde jag värsta fyndet en gång när jag hittade en feministbok för nästan inga pengar alls.

- Alfa Antikvariat på Drottninggatan 71 A. De har massa med böcker men lite dyrare än Myrorna, Stadsmissionen och Emmaus så hit brukar jag inte gå så ofta.

- Bokbörsen, en samlingsplats på nätet där både antikvariat och privatpersoner säljer böcker. Jag har köpt böcker via Bokbörsen flera gånger, både av företag och privata säljare och det har fungerat utmärkt. Alla säljare har sina villkor och fraktavgifter så man får vara noga och läsa innan man beställer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar